CENTRUM EVMINOVA

2_1430_2.jpg

OBJEDNÁVKY: trenažér Evminova, konzultace, zaškolení, individuální cvičení:

czeden@seznam.cz, 739 345 687, Roman Uhrin, cvičitel zdravotní tělesné výchovy

 

CENÍK:

Trenažér Evminova, vč. doplňků popsaných níže: 5.900,- Kč vč. DPH

40 min. konzultace s poradcem nebo fyzioterapeutem, seznámení s metodikou, individuální cvičení pod dohledem cvičitele: 275,- Kč vč. DPH

40 min. x 10 setkání (základní modul): 2500,- Kč vč. DPH

Foto-počítačová diagnostika na prvním setkání, vypracování sestav cvičení (jednorázová cena za úkon): 275,- Kč vč. DPH

 

TRENAŽÉR EVMINOVA obsahuje:

1. Speciálně vyrobený dřevěný panel s opěrnými stupačkami vespod a kovovými zarážkami podél zadní strany panelu

2. Posuvný systém s dvouúrovňovou rukojetí s možností fixace

3. Pevné lanko s kovovým háčkem pro fixaci v případě sklonu trenažéru

4. Násadky na rukojeti pro zapření nohou v případě cvičení hlavou dolů

5. Glissonova smyčka používaná jako trenažér pro krční páteř

6. Hmoždinka pro upevnění do zdi s háčkem

Podrobné informace o cvičení metodě Evminova naleznete v kapitolách níže.

 

CVIČEBNÍ METODA EVMINOVA

Metoda Evminova je patentovaná metoda zdravotní tělesné výchovy vyvinuta na Ukrajině, potvrzena Ministerstvem zdravotnictví Ukrajiny a Akademií medicínských věd Ukrajiny. Metoda je vyvinuta za účelem léčby, obnovy a prevence nemocí páteře v různém věku. Je doporučená k využití v léčebně - preventivních zařízeních širšího zaměření, ve fitness centrech a sportovních sálech, ale také pro využití doma. Centrum Evminova se sídlem v Kyjevě má přes 100 poboček v 10 zemích. V roce 2016 vznikla pobočka také v ČR pod názvem Centrum Evminova pro zdravá záda. Je součástí EPIcentra zdraví EDEN v Lipníku v okrese Mladá Boleslav (www.czeden.cz)

Cvičení podle metodiky Evminova spouští mechanizmy struktur vlastní obnovy páteře v různém věku. Může mít pozitivní vliv - od špatného držení těla, přes bolesti způsobené skoliózou, až po různé projevy osteochondrózy - vyhřeznutí plotének, radikulitídy, spondylartrózy apod.

Základem metodiky Evminova je pochopení „kultury" páteře, tzn. pochopení základních pravidel péče o páteř v průběhu celého života tak, abychom mohli podpořit její zdraví a funkční stav, a také ji ochránit od negativních destruktivních vlivů. Mohli bychom to přirovnat k hygieně zubů. Určitým druhem „zubního kartáčku" pro naši páteř je trenažér Evminova.

Metoda Evminova pomáhá ne jen pravidelné péči o naši páteř, ale v rámci možností pomáhá také obnovit její funkční narušení, které jsou příčinou nemocí páteře.

 

PŘEDNOSTI METODY EVMINOVA

Rychle a efektivně zbavuje bolestí v zádech

Obnovuje funkčnost páteře, chrání a udržuje ji v dobrém funkčním stavu v průběhu celého života

Je ekonomicky výhodnou a efektivní metodou prevence i eliminování důsledků nemocí páteře v individuálním režimu a v domácích podmínkách bez drahých léků

V mnoha případech může pomoct vyhnout se chirurgických zákroků na páteři

Je jednoduchou a efektivní metodou korekce špatného držení těla i prevence skoliózy u dětí

Formuje postavu, zvětšuje výšku, zlepšuje svalový korzet a zvyšuje vytrvalost

Je efektivní metodou rehabilitace v pooperační fázi

 

TRENAŽÉR EVMINOVA - UNIVERZÁLNÍ POMŮCKA PRO CELOU RODINU

Otcové mohou bezpečně a nenáročně, avšak efektivně využívat silová cvičení a tím být vždy ve formě

Maminky mohou v jakoukoli volnou minutku využít cvičení z komplexu pro štíhlost, snížení hmotnosti a ladnou postavu

Dětem mohou preventivní cvičení pomoct od vzniku skoliózy a pomohou vyrůst

Pro miminka je trenažér zajímavým hracím koutkem, který se časem stane místem pro pravidelná fyzická cvičení

Babičkám a dědečkům pomáhá zbavit se od bolestí zad, udržet fyzickou sílu a zdraví

 

HODNĚ NEMOCÍ - JEDEN PROBLÉM: NEMOCNÁ PÁTEŘ

Metoda Evminova pomáhá při problémech s páteří. Tato metoda zdravotní tělesné výchovy může pomoct obnově meziobratlových plotének, mohou se uvolnit skřípnutá nervová zakončení a posiluje se svalový korzet. Právě posílení vnitřního svalstva se stane podporou pro naši páteř a pomůže její správné poloze, což může být prevencí od bolestí. Páteř je sloupem našeho pohybového ústrojí. Jakékoli narušení jeho stavu má vliv také na činnost vnitřních orgánů. Velké procento nemocí je spojeno s narušením páteře. Proto je velmi důležité, abychom této části lidského těla věnovali náležitou pozornost. Kromě toho - bolest v zádech se nám může na dlouhou dobu postarat o znepříjemnění našeho života.

Existuje celá škála problémů, od subjektivních potíží až po diagnózy s nepříjemnými důsledky. Metoda Evminova je vytvořená se záměrem pomoct naší páteři.

 

LÉČBA VERTEBRÁLNÍCH NEMOCÍ V LÉČEBNÉM CENTRU EVMINOVA V KYJEVĚ

Pacienti Centra Evminova v Kyjevě za období dvaceti let referují velice pozitivní dlouhodobý vliv po aplikování doporučených cvičení na trenažéru Evminova. Rehabilitační program v sobě zahrnuje individuální komplex léčebno-rehabilitačních cvičení s přihlédnutím k věku a fyzickému stavu, vždy po předchozím vyšetření lékařem. V České pobočce Centra Evminova pro zdravá záda nabízíme komplex preventivních, posilovacích i rehabilitačních cvičení. V případě návštěvy naší pobočky může svůj stav konzultovat s certifikovaným poradcem Centra Evminova a fyzioterapeutem. Doporučený cvičební program pak můžete provádět za asistence fyzioterapeuta nebo cvičitele zdravotní tělesné výchovy. V případě osvojení si cvičebního programu můžete tyto cviky provádět individuálně doma.

Metoda s využitím trenažéru Evminova předpokládá dlouhodobý pozitivní vliv na páteř díky šetrné trakci a současnému provádění speciálního komplexu cvičení.

 

UPOZORNĚNÍ!

Před zahájením cvičení na trenažéru Evminova doporučujeme projít konzultací certifikovaného poradce Centra Evminova a fyzioterapeuta v Centru Evminova pro zdravá záda, a projít výukou doporučených cvičení pod vedením fyzioterapeuta anebo cvičitele zdravotní tělesné výchovy. V průběhu cvičení může poradce nebo fyzioterapeut korigovat doporučený program podle potřeby. Odborný tým vám v rámci stanovení programu nabídne:

Výběr a doporučení cvičení, jejich množství, velikost amplitud, doporučení druhu svalové zátěže (statické nebo dynamické cviky) a periodicita cviků.

Respektujte metodická doporučení odborného personálu, pokud jste se rozhodl pro některý z programů. Neaplikujte cvičebný program, který byl určen pro někoho jiného, i když se vám zdá, že máte podobné symptomy, jako on. Každý člověk je vzhledem ke svým zdravotním obtížím unikátní, proto vyžaduje individuální přístup.

 

REHABILITACE PODLE METODY EVMINOVA SE PROVÁDÍ V NĚKOLIKA FÁZÍCH

  1. Fáze obnovy (červená zóna)

Její základní úlohou je zbavit člověka od nepohodlí, od nepříjemných, někdy i bolestivých pocitů v oblasti páteře, odstranit svalové křeče, změnit režim zásobování meziobratlových plotének a připravit hluboké svaly tak, aby se správně přerozdělovala zátěž na meziobratlové ploténky.

  1. Fáze zpevňování (žlutá zóna)

V této fázi je zvláštní pozornost věnována posílení vazů a svalů, které drží páteř, aby mohl lehce snášet každodenní zátěž, kterou s sebou nese život běžného člověka.

  1. Fáze udržující (zelená zóna)

Jejím cílem je udržování páteře v dobrém funkčním stavu a zpomalení procesu stárnutí a opotřebení meziobratlových plotének pomocí potřebné péče o páteř.

Tento přístup pomůže k zvládnutí akutního stavu a dává možnost samostatné péče o páteř. Metoda Evminova je vyvinuta pro prevenci, obnovu a léčbu problémů spojených s narušeními páteře. Je to metoda, jejíž základem je soustředěný posílení hlubokých svalů formou dávkovaného protahování.

V průběhu výkonu cvičení na trenažéru Evminova v rámci jednoho úkonu působí dva vlivy:

1.      Uvolnění - mírné protažení díky poloze těla na panelu pod určitým úhlem, co zajišťuje bezpečí pro meziobratlové ploténky

2.      Posílení - tréning hlubokých svalů díky statickým i dynamickým cvikům

 

BEZPEČNOST A PRAVIDLA PŘI CVIČENÍ

Trenažér Evminova je ortopedická a preventivná cvičební pomůcka, které základem je speciálně upravený dřevěný panel s posuvnou dvouúrovňovou rukojetí. Sklon trenažéru Evminova se může nastavit pod úhlem od 8°do 80° ke zdi, a také pod negativním úhlem -25. Upevnění trenažéru za pomocí lanka i ohebnost panelu zajišťují nutnou oporu pro páteř v procese cvičení. Posuvná rukojeť se lehce přesouvá podél celé délky panelu podle výšky cvičence, díky čemu se stává univerzálním pro dospělé i pro děti.

 

VÝBĚR MÍSTA PRO UMÍSTĚNÍ TRENAŽÉRU

Stěna k upevnění: trenažér se může připevňovat k betonové, cihelné nebo dřevěné stěně o minimální tloušťce 10 cm.

Minimální volný prostor po pravé i levé straně panelu trenažéru je 50 cm.

Minimální vzdálenost od stěny, ke které je trenažér připevněn, je:

délka panelu trenažeru (225 až 250 cm) + 10 cm.

Trenažér je vyroben ze dřeva, a proto musí být umístěn v prostoru s teplotou od 10°C do 40 °C, a s relativní vlhkostí do 60 % při 25°C.

 

Hranice bezpečnosti (při používání trenažéru pod úhlem)

1.      Maximální nosnost panelu je do 160 kg.

2.      Při zátěži se panel prohýbá od 2 do 7 cm, což je současně vyhovující podmínkou v procese cvičebního výkonu

3.      Lanko musí být bezpečně zajištěné a nesmí jevit známky viditelných mechanických poškození

4.      Upozornění! Dbejte na to, aby byl háček vždy zajištěn gumovým fixátorem.

5.      K nastavení úhlů sklonu trenažéru Evminova využijte tabulky na konci této brožury.

Trenažér má odolnou, avšak mobilní konstrukci, a jeho užívání vyžaduje řadu běžných bezpečnostních pravidel. Proto buďte při jeho užívání opatrní!

 

Nepřijatelné

1.      Posadit se na panel z boku

2.      Pokládat se anebo vstávat z panelu bez kontroly rukou

3.      Cvičení za pomoci pouze jedné ruky nebo nohy

4.      Cvičení dolů hlavou pod úhlem více než 25°

5.      Cvičení asymetrických cviků s přenosem více než 30% hmotnosti za okraj panelu

6.      Zavěšovat se za rukojeti, nebo používat trenažér jako hrazdu, pokud je pod negativním uhlem.

Cvičitel může používat panel v leže na zádech i na břichu, s hlavou nahoře nebo dolů.

 

ZÁKLADNÍ PRAVIDLA PŘI CVIČENÍ PODLE METODIKY EVMINOVA

1.     Cviky se provádějí plynule i pomalu, avšak vždy bez trhavých a náhlých pohybů s fázemi odpočinku a uvolnění svalů

2.     Je nevyhnutné střídat cviky statické nebo pomalé s malou amplitudou se silovými cviky, které jsou potřebné na budování svalového korzetu a zvýšení síly

3.     V případě akutní nemoci / bolesti se nesmí používat cviky se zvedáním napřímených nohou v leže, a také prudké pohyby těla

4.     Míra / velikost trakce (protažení) páteře je dána úhlem sklonu trenažéru

5.     Cvičení nemají vyvolávat bolesti nebo nepříjemné pocity

6.     V průběhu jednoho dne se doporučuje 3 - 5 cyklů v rámci léčby nebo rehabilitace, anebo 1 - 2 cykly v rámci prevence nebo posilování.

7.     Cvičení provádějte ne dříve, než 1 hodinu po jídle

8.     Každý jednotlivý cvik trvá cca 10 sekund

9.     Po každém jednotlivém cviku zařaďte fázi odpočinku na 12 - 15 sekund

10.   Jednotlivé cviky můžete opakovat cca 5krát.

11.   Každý cyklus může obsahovat cca 5 různých cviků

12.   Jeden cyklus na trenažéru nemá trvat více než 10 - 20 minut vč. fází odpočinku

13.   Doporučený interval mezi cykly je 1 hodina a více.

14.   Všechna cvičení se provádí v pomalém nebo středně rychlém tempu bez prudkých pohybů

 

Informace převzaty z originální brožury Trenažér Evminova - Sestava silových cviků.


Centrum zdraví - naše nabídka

OZDRAVNÉ POBYTY


CENTRUM EVMINOVA


VÝŽIVA - ŽIVOTNÍ STYL


BEZPEČNÝ POHYB


DUCHOVNÍ OBNOVA


WELLNESS A RELAX




JAK SE K NÁM DOSTANETE

VLAKEM

Nejbližší vlak staví v obci Čachovice, pěšky do Lipníku je to 3,5 Km. Když se nám ozvete předem, rádi vás u vlaku vyzvedneme.

AUTOBUSEM

Autobus č. 260130 odjezd z Mladé Boleslavi.